loading...
پایگاه خبری سیلور نیوز
admin بازدید : 152 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

“واشنگتن پست”، قاره ی اروپا رتبه اول   ارسال تروریست به “داعش”  را درسوریه  میان قاره ها داشته و فرانسه در بین کشورهای اروپا  بـا 1200  تروریست مسلح خلال  دوره  زمانی    أكتوبر 2014  تا ژوئن  2015  جایگاه نخست را بخود اختصاص داده است .

تهیه وترجمه: نجوای کنگان

پایگاه خبری سیلور نیوز بازدید : 201 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

علل و انگیزه های گرایش به اعتیاد
۱- جستجوی پناهگاه : انسان کنونی با از دست دادن ارزش های معنوی دچار اضطراب و پریشانی گردیده است و بدنبال یافتن پناهگاه و مایه آرامشی می باشد از این رو زمانی که اوضاع را بر وفق مراد خود نمی بیند به سراب ها دل می بندد.

۲- دوستان ناسالم : تنگناهای زندگی وبیشتر سهل انگار یها و بی دقتی ها در انتخاب دوستان موجب می گردد که افرادی به حریم خانواده ها و منازل راه یابند که هیچ نوع شایستگی دوستی و آشنایی در آنها وجود ندارد اینان همان افرادی هستند که معاشران خود را به راه های انحراف اعتیاد و آلودگی ها سوق می دهند .

۳- کام جویی در عالم خیال : مواد مخدر ، انسان ها در عالم خیال سیر می دهد و آنها را از واقعیت های زندگی دور نگه می دارد از این رو کامیابی خیالی و تسکین خاطر موقتی برای کسانی که در صحنه های واقعی زندگی موفقیتی به دست نیاورده اند عاملی جهت روی آوردن به این گونه مواد به شمار می آید:
۴- بیکاری و اشتغال کاذب
۵- سابقه اعتیاد در خانواده
۶- کنجکاوی و حساسیت دوران بلوغ
۷- محرومیت در خانه وخانواده
۸- آزادی بیش از حد
۹- فقدان ایمان ودرک فضائل انسانی
۱۰- محیط مساعد
۱۱- خانواده از هم پاشیده و متزلزل

 

پایگاه خبری سیلور نیوز بازدید : 216 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

● راهكارهای پیشگیری از اعتیاد در زمینه عوامل اجتماعی
 

▪ ایجاد روحیه امر به معروف و نهی از منكر و همدلی بین مردم، به نحوی كه در مواقع دیدن توزیع مواد مخدر در جامعه، مسئولان را در جریان امر قرار دهند.
▪ ایجاد زمینه اشتغال برای همه اقشار جامعه.
▪ ارتقای فرهنگی افراد جامعه از طریق ارتقای سطح آموزش.
▪ كنترل شدید مرزهای كشور.
▪ توجه به امكانات مورد نیاز مردم ساكن محیط های دورافتاده و پایین شهر، و ایجاد امكانات رفاهی، تفریحی (سینما، استخر، شهربازی و...) كه متناسب با نیاز و وضعیت مردم آن مناطق باشد.
▪ نظارت هر چه بیشتر مأموران انتظامی در مناطق پایین شهر و دورافتاده.
▪ ایجاد امكانات رفاهی و مشاغل مورد نیاز روستاییان در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت آن ها به شهرها.
▪ مبارزه شدید با قاچاقچیان مواد مخدر و برخورد اصلاحی با معتاد.
▪ قاطعیت در اجرای قوانین و مبارزه با مواد مخدر.
▪ جداسازی معتادان در زندان ها از بقیه مجرمان.
▪ تشكیل ستادهای هماهنگ با یكدیگر در موردمبارزه با مواد مخدّر، كه تحت نظارت یك واحد خاص و مشخص باشند.
▪ آگاه سازی خانواده ها در زمینه های علایم فرد معتاد و عوامل گرایش فرد به اعتیاد، نحوه تهیه و محل مصرف مواد، موارد شایع در منطقه زندگی، و عوامل و موقعیت هایی كه سبب مصرف مواد می شود، تا از این طریق خانواده ها بتوانند از اعتیاد اعضایشان خودداری نمایند.
▪ نمایش دادن دوستی های ناباب و عواقب حاصل از آن، از طریق فیلم و رسانه های دیگر.
▪ حمایت از دانش آموزان معتاد و تربیت و اصلاح آنان، به منظور بازگشت به جامعه.
▪ شناسایی كانال های ارتباطی و روش های جذب افراد به اعتیاد و طرز نفوذ میان نوجوانان.
▪ تلاش صدا و سیما برای بیان عواقب اعتیاد به مواد مخدّر از طریق ساختن فیلم، میزگرد، جلسات مشاوره ای و... .
▪ نمایش دادن فیلم ها و سریال های سازنده كه رابطه دینداری و دوری از اعتیاد را مشخص می سازد.

پایگاه خبری سیلور نیوز بازدید : 182 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)

فاطمه تقیان؛ ساواک (سازمان اطلاعات و امنیت کشور)، اصلی‌ترین سازمان سرکوب و فشار رژیم پهلوی، در سال 1336 تحت نظارت سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا شکل گرفت. این سازمان که در واقع آمیزه‌ای از «سیا»، «اف‌بی‌آی» و سازمان امنیت ملی بود، وظایف و اختیارات گسترده‌ای داشت؛ اما وظیفه‌ی اصلی آن پشتیبانی از شاه و ریشه‌کن کردن افراد مخالف رژیم پهلوی بود. بسیاری از مخالفان رژیم پهلوی خاطرات ناخوشایندی از برخورد با ساواک دارند که به انحای گوناگون آنان را مورد آزار و شکنجه‌ی روحی، روانی و جسمی قرار داده است. مطلب حاضر که در ارتباط با ساواک تهیه شده است، به دنبال پاسخ‌گویی به این سؤال است که ساواک چرا و با چه اهدافی شکل گرفت؟
برای پاسخ‌گویی به پرسش مذکور، نوشتار حاضر در قالب دو دسته علل کلان بین‌المللی و خُرد فردی، به موشکافی علل تشکیل ساواک می‌پردازد و در نهایت با نگاهی کوتاه به اقدامات این سازمان مخوف، رشد روزافزون نارضایتی‌های دهه‌ی 1350 و نهایتاً پیروزی انقلاب اسلامی را دلیل واضحی بر ناتوانی و ناکارآمدی این سازمان، حتی در تأمین علت وجودی‌اش، یعنی تأمین ثبات رژیم خودکامه‌ی پهلوی می‌داند.

admin بازدید : 98 شنبه 18 بهمن 1393 نظرات (0)
پژوهشگر: مظفر شاهدی

1. دلایل خارجی تأسیس ساواک

ساواک اساساً در پاسخ به هیچ نیاز مغفول در کشور پدید نیامد. عملکرد آتی ساواک هم نشان داد که هدف عمده آن تقویت بنیانی نهادهای مدنی سیاسی، اطلاعاتی ـ امنیتی کشور نبود. و اصولاً هم طرح تشکیل ساواک ابتکاری از سوی دلتمردان و هیئت حاکمه کشور نبود. حسین فردوست تشکیل ساواک را به سیا و آمریکا نسبت می‌دهد. وی معتقد است این سازمان در راستای توسعه شبکه‌های اطلاعاتی ـ امنیتی منطقه‌ای سیا تشکیل شد. 1
محمدحسنین هیکل روزنامه‌نگار برجسته مصری هم که کتابی دربارۀ انقلاب‌ ایران و ریشه‌های آن نوشته، با برشمردن علایق و خواسته‌های سیاسی، اقتصادی و استراتژیک آمریکا در ایران پس از کودتای 28 مرداد 32، تشکیل ساواک را مؤثرترین اقدام آمریکا و سیا ارزیابی می‌کند که جهت تقویت علایق و منافع آنی و بلندمدت آن کشور در این منطقه احساس نیاز می‌شد. او ساواک را «بیش و کم شاخه‌ای از سیا» به شمار آورده که عمده فعالیتهایش در راستای اهداف آمریکا شکل گرفته و هدایت شد. 2 برخی دیگر از پژوهشگران نیز تحلیل کرده‌اند که بخشی از اهداف آمریکا و سیا در تأسیس ساواک، به طرح آن کشور برای ریشه‌کن سازی کمونیسم و گروههای چپ در ایران معطوف بود تا از طریق این تشکیلات جدید، بر مشکلات احتمالی که گمان می‌رفت از ناحیه این گروهها بر منافع آمریکا در ایران وارد شود، جلوگیری کند و موقعیت سیاسی شاه را نیز در رأس هرم قدرت تضمین نماید. 3 علاوه بر گروههای چپ، ساواک باید مخالفان سیاسی، مذهبی او را نیز سرکوب کند. 4
قرینه دیگری که محققان را به نقش سیا در تشکیل و راهبری ساواک هدایت می‌کند عملکرد بعدی آن است به طوری که همزمان با تغییر و تحولاتی که در سیاستهای دولتهای احزاب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا بروز می‌کرد و به تبع آن سیاست‌گذاری و نگرش این کشور در مناطقی نظیر ایران دچار دگرگونیهای مشابهی می‌شد، در نوع عملکرد ساواک هم که اقدامات و فعالیتهای آن تابعی از سیاستها و خواسته‌های سیا بود، تغییراتی همسو رخ می‌داد. چنانکه وقتی دموکراتها سیاست ویژه‌ای پیش روی دولتمردان پهلوی قرار می‌دادند، به تبع آن رفتار ساواک نسبت به مخالفان و سایر وظایفی که بر عهده داشت در چارچوب همان طرحهای اعلام شده شکل می‌گرفت؛ هنگامی که جمهوری‌خواهان اعمال سیاستهای خشن‌تری را به شاه توصیه می‌کردند، همزمان با آن، سیا هم ساواک را به همان مسیر سوق می‌داد.

پایگاه خبری سیلور نیوز بازدید : 195 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

“قند پهلو” نام نرم افزاری ایرانی است که دارای مطالب و اشعار طنز جالبی است که می تواند به صورت ادبی شما را برای ساعت ها سرگرم کند. در صورتی که هریک از مطالب موجود در برنامه معرفی شده مورد توجه شما قرار گرفت می توانید آن ها را با استفاده از انواع بسترهای موجود با دوستان و افراد مورد نظر خود به اشتراک بگذارید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: محیط ساده و زیبا، قابلیت جستجو در هر آیتم و متن، حجم کم برنامه و … اشاره کرد. برنامه در مارکت های ایرانی با استقبال چشمگیری مواجهه شده است و می تواند برای ساعت ها شما را سرگرم کند.


پایگاه خبری سیلور نیوز بازدید : 197 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

این روزها جمعیت شهروندان فضای مجازی در حال افزایش تصاعدی است، تقریبا همه ما و اطرافیان‌مان در شبکه‌های اجتماعی عضو هستیم و فعالیت می‌کنیم. این شبکه‌ها هر روز در حال گسترش هستند اما کاربران این شبکه‌ها هر روز بیشتر از دیروز احساس تنهایی می‌کنند. گویی فضای مجازی ما را از دنیا واقعی دور کرده و به سمت خود می‌برد، فضایی که بی حس بوده است و هیچ حسی و حالی نسبت به ما و اطرافیانمان ندارد، مکانی است که ابراز احساسات‌مان را با شکلک‌ها بیان می‌کنیم، حرف‌هایمان را با گذاشتن کامنت در زیر پست‌ها به گوش یکدیگر می‌رسانیم و با لایک کردن به طرف مقابل‌مان می‌فهمانیم که پست شما را دوست داریم. در گروه‌های وایبر، واتس‌اپ، لاین و شبکه‌های دیگر کلی افراد دور هم جمع شده‌اند و هر وقت که یک تجربه جدید کسب می‌کنیم از آن عکس می‌گیریم و با دوستانمان به اشتراک می‌گذاریم، برای خوشحال کردنشان مطالب بامزه به هم ارسال می‌کنیم، دوستانی که امکان دارد به جز چند نفر بقیه آنها را یکبار هم ندیده باشیم.

پایگاه خبری سیلور نیوز بازدید : 180 سه شنبه 14 بهمن 1393 نظرات (0)

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه‌ای نامگذاری روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی امسال را اعلام کرد.

 

اسامی ایام‌الله دهه فجر سال 1393  با شعار محوری «پیشرفت و عدالت در پرتو اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» به شرح ذیل است:

 

ایام هفته

عنوان روز

تاریخ

یکشنبه

انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، ولایت فقیه و رهبری

93/11/12

دوشنبه

انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی

93/11/13

سه شنبه

انقلاب اسلامی، جوانان، هویت ملی، علم و فناوری

93/11/14

چهار شنبه

انقلاب اسلامی، استحکام خانواده، زنان و سبک زندگی ایرانی – اسلامی

93/11/15

پنجشنبه

انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت

93/11/16

جمعه

انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، عدا لت‌گستری و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)

93/11/17

شنبه

انقلاب اسلامی، توسعه فرهنگی، عدالت و تمدن اسلامی

93/11/18

یکشنبه

انقلاب اسلامی، اقتدار ملی، استکبار‌ستیزی و مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم

93/11/19

دوشنبه

انقلاب اسلامی، خودباوری، جامعه دینی و حاکمیت ارزش‌های اسلامی

93/11/20

سه شنبه

انقلاب اسلامی، اتحاد و عزم ملی، وحدت و انسجام امت اسلامی

93/11/21

چهار شنبه

انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی

93/11/22

 

تعداد صفحات : 8

درباره ما
پایگاه خبری سیلور نیوز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 80
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 154
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 633
  • بازدید کلی : 62,615
  • کدهای اختصاصی
    تقویم شمسی